• page-cover-seat

Maťo Homola: „V Brne budeme ešte rýchlejší“

Celý tím Homola Motorsport sa svedomito pripravoval na posledné preteky sezóny 2013. Finálové podujatie Majstrovstiev Európy cestovných automobilov FIA ETCC sa pôjde už tento víkend v Českej republike, na známom Masarykovom okruhu v Brne.

Maťo Homola je pred poslednými dvoma jazdami roka na dosah najväčšiemu úspechu svojej začínajúcej kariéry – na vedúceho jazdca Petra Fulína stráca len 8 bodov. Na posledné (voľné) testovanie sa Team Homola Motorsport vybral práve do Brna, teda na domácu pôdu svojho najväčšieho súpera. „Vieme, že Peťo Fulín je tam doma a Masarykov okruh pozná do posledného detailu. Maťo v Brne naposledy štartoval v roku 2011. Preto sme sa chceli pohrať trochu viac ako zvyčajne s nastavením nášho BMW, pretože práve to je pre túto trať najdôležitejšie. A sme radi, že sa nám to podarilo," vysvetlil šéf tímu Jaro Homola. Maťovi sa na konci testovania podarilo dosiahnuť veľmi dobrý čas, len 0,07s za svojím najväčším súperom, ktorý sa testovania tiež zúčastnil. „Po teste v Brne sme našli ďalšie možnosti zlepšenia nastavenia vozidla. Už sobotu po spomínanom testovaní sme opätovne prekopali celé auto - nastavenia, výšky, váhy, ako podnet na výstup z telemetrie, ktorá nám ukázala kde sa dá ešte zrýchliť," poodhalil zákulisie príprav Maťo Homola. „Taktiež sme včera kompletne zmenili nastavenie našej 6-stupňovej sekvenčnej prevodovky. Bolo ju treba presne poskladať, aby vyhovovala brnenskému okruhu – spojili sme sa s inžiniermi so zahraničia, aby nám poradili správnu optimalizáciu našej prevodovky."

homola-brno-2

Maťo si však bude musieť poradiť nielen so súpermi. „Tak ako je zvykom v seriály FIA WTCC aj my dostávame za úspech prídavnú záťaž z dôvodu vyrovnania štartovného poľa. Pred posledným pretekom máme spolu s Peťom Fulínom maximálne možných 50 kg. Na rozdiel však od nášho najväčšieho súpera, vozíme po celý rok navyše ďalších 30 kg závaží, ako "penalizáciu" za používanie 6-stupňovej sekvenčnej prevodovky. Peťo používa 5 stupňovú, tzv. H–čkovú prevodovku a preto má úľavu na hmotnosti. To znamená, že sme najťažší v celom štartovom poli," priznal Maťo Homola a pokračoval: „ nakoľko máme s Peťom skoro identické vozidlá chceme maximálne využiť našu najväčšiu výhodu v podobe správne nastavenej prevodovky, pretože vieme, že na tomto okruhu je to nesmierne dôležité."

homola-brno-3

Po testovaní v Brne sa navyše ukázala ešte jedna vec. Maťo mal počas celého dňa bojoval s nepresným riadením - volant mal priveľkú vôľu. Našťastie máme na ceste priamo z BMW Motorsportu úplne nové riadenie. „Aj tu vidím značný posun v rýchlosti. V testoch v Brne som išiel iba o zlomok sekundy pomalšie ako Petr Fulín a po týchto vylepšeniach si dávam veľkú nádej na úspech," teší sa na víkend Maťo Homola. „Všetkých pozývam na Moravu, v Brne urobím maximum pre čo najlepší výsledok, pre seba, ale aj pre slovenský motoršport. Teším sa na všetkých našich fanúšikov."

 

Bookmakers bonuses with gbetting.co.uk website.