• page-cover-seat

Interview: Jaro Homola a HALÓ auto

Homola_Halo_auto

Jaro, aký bol tvoj minulý rok?
Minulý rok bol veľmi ťažký,
pretože sa zhoršila ekonomická
situácia, a nielen v našom štáte.
Prejavilo sa to aj u našich reklamných
partnerov, takže vlaňajšok
bol pre nás finančne veľmi náročný.
Odjazdili sme šampionát majstrovstiev
Slovenska v rely, ktorý
sa, paradoxne, z drvivej väčšiny
usporadúva v zahraničí, pretože
slovenských usporiadateľov je
z finančných dôvodov stále menej
a menej. So spolujazdcom Alexom
Štefucom sme vlani skončili
v našej triede A6 na šiestom mieste.
Najlepším umiestnením pre nás
bolo tretie miesto na Rally Bratislava.
Boli sme doma a darilo sa nám.
Polovičku trate poznám naspamäť
a tú druhú mi do toho „kecal" môj
kopilot Alex.


Po sezóne prišla jeseň a s ňou aj
veľké zmeny pre teba ako pretekára.
O aké zmeny išlo?

Na konci sezóny som zistil, že
„ťahať" pretekanie formou pôžičiek
nemá význam. Urobili sme si
odpočet sezóny 2009 a zistili sme,
že dosahovať solídne výsledky
v rely s takým malým rozpočtom

sa jednoducho nedá. Pre sezónu
2010 sa preto vraciame na preteky
do vrchu, ktoré sú finančne menej
nákladné. Ani nie tak réžiou,
ako skôr repasiami prevodovky
a motora, ktoré na rely dostávajú
poriadne zabrať. Vraciame sa teda
na slovenské kopce.

 

Zmenilo sa niečo v pretekoch
do vrchu, odkedy si začal jazdiť
rely?

Zostal som prekvapený, ako
veľa posádok a koľko pretekov
je prihlásených a vypísaných na
rok 2010. Ani si nepamätám, že
by niekedy bolo v sezóne toľko
súťaží. Veľká väčšina sa ide ako
dvojpreteky, dohromady sa uskutoční
19 súťaží, čo je veľmi solídne
množstvo. Rovnako solídna je aj
pretekárska účasť, čo ma príjemne
prekvapilo. Rozrastá sa o pretekárov
z rôznych nelicencovaných

podujatí, kde vlastne začali a plynule
prechádzajú do majstrovstiev
Slovenska. Tomu sa osobne veľmi
teším, lebo tam bude aspoň silná
konkurencia.

Kedy a kde ťa najbližšie budú
môcť tvoji fanúšikovia vidieť?

Už 18. apríla na Babe pri Pezinku,
čiže začíname na „domácej
pôde". Zaujímavosťou tejto sezóny
je, že až tri preteky sa budú
konať mimo územia Slovenska.
Druhé podujatie sa pôjde v rakúskom
St. Antone, nasleduje české
Ústí nad Orlicí a na konci sezóny
Poľsko. Chýbať nebudú ani klasické
slovenské kopce ako Dobšiná,
Jankov vŕšok a, samozrejme, aj
Baba. Novinkou je košický kopec
na Jahodnej.


Plánuješ odštartovať aj na novom
slovenskom okruhu Slovakiaring?

Naše auto – Citroën C2 Super
1600, staviame do najobsadenejšej
triedy E1, ktorá povoľuje rôzne

kevlarové doplnky nahradzujúce
plechové časti karosérie. Ak sa
všetko podarí, radi by sme sa s ním
zúčastnili aj na podujatí na našom
zatiaľ jedinom plnokrvnom okruhu.
Ešte som sa na ňom nezviezol,
preto sa teším.

Uvidíme ťa aj na rely?
Na konci sezóny sa opäť bude
konať Rally Bratislava, na ktorej by
sme sa – ak budú financie – radi
zúčastnili, keďže sme tu vlani boli
úspešní.

O slovo sa už hlási aj tvoj syn
Matej. Ako sa jemu darí v pretekaní?

Matej má teraz 15 rokov a jazdí
na špičkovej motokáre Tonycart.
Tento rok by sme chceli zaútočiť
na titul majstra Slovenska v triede
Rotax Junior. Urobíme všetko preto,
aby sa nám tento cieľ podarilo
dosiahnuť. Od šestnástich rokov
by sme potom chceli prejsť do
„plechových" áut, s ktorými už
začal zbierať skúsenosti v pretekoch
autoslalomu na mojom tréningovom
Citroëne C2.
 

Michal BEDNÁR
Foto: archív

Bookmakers bonuses with gbetting.co.uk website.