Jaro, aký bol tvoj minulý rok? Minulý rok bol veľmi ťažký, pretože sa zhoršila ekonomická situácia, a nielen v našom štáte. Prejavilo sa to aj u našich reklamných partnerov, takže vlaňajšok bol pre nás finančne veľmi náročný. Odjazdili sme šampionát majstrovstiev Slovenska v rely, ktorý sa, paradoxne, z drvivej väčšiny usporadúva v zahraničí, pretože slovenských usporiadateľov je z finančných dôvodov stále menej a menej. So spolujazdcom Alexom Štefucom sme vlani skončili v našej triede A6 na šiestom mieste. Najlepším umiestnením pre nás bolo tretie miesto na Rally Bratislava. Boli sme doma a darilo sa nám. Polovičku trate poznám naspamäť a tú druhú mi do toho „kecal" môj kopilot Alex.
Po sezóne prišla jeseň a s ňou aj veľké zmeny pre teba ako pretekára. O aké zmeny išlo? Na konci sezóny som zistil, že „ťahať" pretekanie formou pôžičiek nemá význam. Urobili sme si odpočet sezóny 2009 a zistili sme, že dosahovať solídne výsledky v rely s takým malým rozpočtom
|
sa jednoducho nedá. Pre sezónu 2010 sa preto vraciame na preteky do vrchu, ktoré sú finančne menej nákladné. Ani nie tak réžiou, ako skôr repasiami prevodovky a motora, ktoré na rely dostávajú poriadne zabrať. Vraciame sa teda na slovenské kopce.
Zmenilo sa niečo v pretekoch do vrchu, odkedy si začal jazdiť rely? Zostal som prekvapený, ako veľa posádok a koľko pretekov je prihlásených a vypísaných na rok 2010. Ani si nepamätám, že by niekedy bolo v sezóne toľko súťaží. Veľká väčšina sa ide ako dvojpreteky, dohromady sa uskutoční 19 súťaží, čo je veľmi solídne množstvo. Rovnako solídna je aj pretekárska účasť, čo ma príjemne prekvapilo. Rozrastá sa o pretekárov z rôznych nelicencovaných
|
podujatí, kde vlastne začali a plynule prechádzajú do majstrovstiev Slovenska. Tomu sa osobne veľmi teším, lebo tam bude aspoň silná konkurencia.
Kedy a kde ťa najbližšie budú môcť tvoji fanúšikovia vidieť? Už 18. apríla na Babe pri Pezinku, čiže začíname na „domácej pôde". Zaujímavosťou tejto sezóny je, že až tri preteky sa budú konať mimo územia Slovenska. Druhé podujatie sa pôjde v rakúskom St. Antone, nasleduje české Ústí nad Orlicí a na konci sezóny Poľsko. Chýbať nebudú ani klasické slovenské kopce ako Dobšiná, Jankov vŕšok a, samozrejme, aj Baba. Novinkou je košický kopec na Jahodnej.
Plánuješ odštartovať aj na novom slovenskom okruhu Slovakiaring? Naše auto – Citroën C2 Super 1600, staviame do najobsadenejšej triedy E1, ktorá povoľuje rôzne
|
kevlarové doplnky nahradzujúce plechové časti karosérie. Ak sa všetko podarí, radi by sme sa s ním zúčastnili aj na podujatí na našom zatiaľ jedinom plnokrvnom okruhu. Ešte som sa na ňom nezviezol, preto sa teším.
Uvidíme ťa aj na rely? Na konci sezóny sa opäť bude konať Rally Bratislava, na ktorej by sme sa – ak budú financie – radi zúčastnili, keďže sme tu vlani boli úspešní.
O slovo sa už hlási aj tvoj syn Matej. Ako sa jemu darí v pretekaní? Matej má teraz 15 rokov a jazdí na špičkovej motokáre Tonycart. Tento rok by sme chceli zaútočiť na titul majstra Slovenska v triede Rotax Junior. Urobíme všetko preto, aby sa nám tento cieľ podarilo dosiahnuť. Od šestnástich rokov by sme potom chceli prejsť do „plechových" áut, s ktorými už začal zbierať skúsenosti v pretekoch autoslalomu na mojom tréningovom Citroëne C2.
Michal BEDNÁR Foto: archív
|