Homola pokoril Pannoniaring
Ostatný víkend sa konal už 5. podnik slovenských majstrovstiev v pretekoch automobilov na okruhu na maďarskom Pannoniaringu.Preteky sa započítavali do Majstrovstiev SR, Poľska a Maďarska. Ako tomu je po celú sezónu, svoje body si pripisujú pretekári aj do FIA Zóny Strednej Európy v pretekoch automobilov na okruhu.
Pred pretekom na Pannoniaringu figuroval Maťo na 2. mieste v Divízií D4 do 2000ccm, na ktoré sa prepadol po problémoch na minulotýždňovom Slovakiaringu.
Aké plány mal Maťo pred pretekmi?
„V prvom rade som chcel poriadne spoznať pre mňa nový okruh, naučiť sa stopu a pomaly zrýchľovať. V pretekoch by som chcel hlavne dôjsť do cieľa, pretože koniec sezóny sa blíži a a každý bod sa počíta. Rád by som sa po tomto víkende opäť vyhupol do čela priebežného hodnotenia MSR."
Team Homola Motorsport prišiel na okruh ležiaci v tesnej blízkosti termálneho mesta Sárvár vo štvrtok na večer. Už hneď v piatok ráno boli na programe 3 voľné tréningy. Maťo pomaly spoznával trať, ktorá by sa dala nazvať „väčšou motokárovou dráhou", to znamená, že je úzka, technická a pokrytá starým asfaltom, ktorý bol až nečakane hrboľatý. Maťovi sa trať páčila a časovo sa pohyboval v najlepšej dvojke. Vďaka tomu, že pretek bol započítavaný do Majstrovstiev Maďarska, Maťo opäť súperil s maďarskými konkurentmi na rovnakých autách - Alfa Romeo 156 WTCC. Pred pretekmi bolo všetkým jasné, že o tesné súboje medzi týmito troma mladíkmi nebude núdza.
Z piatkových voľných tréningov Maťo odjazdil len dva, namiesto plánovaných troch. Príčinou neúčasti na treťom voľnom tréningu bolo poškodenie ložiska ľavého predného kolesa. Nakoľko náhradné sme nemali, museli sme ísť do Nitry. V ústrety nám vyšiel Norbi Nagy z konkurenčného maďarského tímu štartujúci na rovnakom aute, ktorý nám zapožičal staré ložisko na odjazdenie kvalifikácie. V konkurencii 14 vozidiel v nej Maťo skončil s malým odstupom na treťom mieste. Maťo: „Som spokojný s kvalifikáciou, ale pred ňou to bolo dosť napínavé. Vlastne som sa chcel len kvalifikovať na peknom mieste a nejako to dotiahnuť do konca, lebo som úplne nedôveroval starému požičanému ložisku. Našťastie ložisko vydržalo a do preteku som štartoval z druhej rady so stratou 0,6s na prvého v poradí."
V sobotu ráno sa Maťovi podarilo pekne odštartovať do prvého preteku, ale po prvom kole bol stále až na 3. mieste. Dravou jazdou Maťo zviedol veľmi pekný súboj s Norbim Nagyom o druhé miesto, aj keď zo strany maďarského pretekára bol tento súboj niekedy až na hranici regulérnosti. Súčasne Maťo vyhral v Majstrovstvách Slovenska.
V sobotu poobede bola netradične kvalifikácia do nedeľného preteku. V nej sa Maťovi podaril zajazdiť najrýchlejší čas hneď už v druhom kole, ktorý ostal neprekonaný až do konca meraného tréningu. Takže Maťo štartoval v nedeľu už po 3 - krát v tejto sezóne z Pole Position.
V nedeľnom preteku zahrali Maťo a Gáspár Csaba na identickým vozidlách výborné divadlo pre divákov. Maťo sa po štarte síce prepadol na 3. miesto, ale už v druhom kole viedol celé štartové pole, pokúšal sa ujsť svojmu prenasledovateľovi Gáspárovi. To sa mu moc nedarilo a tak mal Gáspára nalepeného 8 kôl na nárazníku. Maťo nedal Gáspárovi žiadnu šancu na predbehnutie a všetky jeho pokusy eliminoval v duchu pravidiel. Do cieľa došiel Maťo po tuhom boji na vynikajúcom prvom mieste v rámci FIA Zóny Strednej Európy a aj v M SR.
Maťo: „Výborné! Som veľmi šťastný, čo sa mi podarilo. Prvý pretek (sobota) nebol moc podľa mojich predstáv, ale do druhého nedeľného preteku som išiel od začiatku naplno a veľmi som sa snažil. Napokon obidva preteky boli vynikajúce a divákom sa museli páčiť. Som rád, že som v tomto strašnom teple doviezol svoje vozidlo do cieľa nepoškodené a že pred poslednými pretekmi v Brne (23.9. - 25.9.2011) som opäť v čele priebežného hodnotenia. Ďakujem mechanikom za skvelú prácu, fanúšikom, rodine a reklamným partnerom za podporu."
Výsledky:
1. pretek:- 2. miesto v triede D4-2000 cm³ (FIA Zóna Strednej Európy)
- 1. miesto v triede D4-2000 cm³ (Majstrovstvá Slovenskej Republiky)
- 2. miesto v kategórií Junior
- 1. miesto v triede D4-2000 cm³ (FIA Zóna Strednej Európy)
- 1. miesto v triede D4-2000 cm³ (Majstrovstvá Slovenskej Republiky)
- 2. miesto v kategórií Junior
Fotografie
Foto: autosportfoto.sk