• page-cover-seat

Homola z Pannoniaringu so solídnymi bodmi

Obhajca majstrovského titulu v majstrovstvách Slovenska a tiež držiteľ FIA Trofeje Zóny Strednej Európy za rok 2011 má za sebou ďalší horúci víkend. Tentoraz doslova, pretože na maďarskom Pannoniaringu panovali 30-stupňové horúčavy. Tie ovplyvnili samozrejme aj voľbu pneumatík a výkony nabitého štartového poľa.

Navyše bola vozovka Pannoniaringu poriadne rozbitá, čo príliš nepasovalo Maťovmu BMW a počas celého víkendu mali mechanici čo robiť, aby ho správne nastavili. V kvalifikácii prvých pretekov Maťo zajazdil 4. čas, za dvoma ultraľahkými Lotusmi a ďalším autom kategórie WTCC, ktoré ale medziročne prešlo „kevlarovou" odtučňovacou kúrou a dnes je o 90 kg ľahšie ako Maťove BMW. Do prvých pretekov Maťo neodštartoval dobre, čo bolo zapríčinené dlhým prvým rýchlostným stupňom a po prvej zákrute bol na 5. mieste. Na konci prvého kola sa dostal na 4. miesto a doťahoval sa na Lotus na 3. priečke. Bohužiaľ, lepšie ako na 4. miesto to nestačilo. 18-ročný talentovaný jazdec bol veľmi nespokojný s nastavením auta. „Vedeli sme, že štart nebude extra rýchly, kvôli dlhej „jednotke", ale prepadol som sa na 5. miesto, čo ma nepotešilo. Už od prvého kola som vedel, že auto nie je vôbec dobre nastavené, bol som z toho sklamaný, pretože som nemohol pomýšľať na útok na vyššie priečky. Auto som mal strašne nedotáčavé v pomalých zákrutách," posťažoval sa po prvej jazde. Treba povedať, že Maťo ako jediný štartoval na tvrdých pneumatikách značky Yokohama. Preto sa po porade v tíme rozhodli do ďalšej kvalifikácie a pretekov kúpiť a použiť mäkšie Micheliny.

homola_panoniaring-3

To bol jednoznačne krok vpred, Maťo bol s autom oveľa spokojnejší, nastavenie bolo oveľa lepšie. Opäť však skončil v kvalifikácií na 4. mieste, ale s menšími odstupom od jazdcov pred sebou ako v prvej kvalifikácii.

homola_panoniaring-2

Maťo do druhých pretekov opäť odštartoval nedobre a prepadol sa na 5. miesto, ale hneď v zapätí získal jednu priečku späť. Maťo vedel, že pneumatiky fungujú super a dokázal držať krok s vedúcou trojicou. Začal dobiehať tretieho v poradí, no keď mu bol úplne „na nárazníku", spravil chybu, vyletel von do štrku a stratil drahocenné sekundy. Verný menu Homola sa však odhodlal, že stiahne stratu, čo sa mu aj darilo, ale o lepšiu pozíciu ho pripravili nešťastné zbrzdenia od jazdcov, ktorých predbiehal o kolo. Tam stratil ďalší čas a dvojsekundová strata sa už nedala dotiahnuť.

homola_panoniaring-4

„Druhé preteky boli úplne o niečom inom ako tie prvé. Pneumatiky všetko zmenili a hneď som mohol bojovať o „bedňu". Bohužiaľ som spravil chybu a vyletel som von z trate, ale som rád, že som sa celkom rýchlo mohol vrátiť naspäť. Škoda, že ma zbrzdili jazdci o kolo, možno by to mohlo byť inak. Ale som rád za túto skúsenosť, že sme celý víkend laborovali s nastavením a zistili sme veľa o aute a aj to, že nášmu autu takéto trate nevyhovujú. Určite som rád, že sme získali plný počet bodov do hodnotenia Majstrovstiev Slovenska a sme na čele priebežného hodnotenia. Ďakujem mechanikom, rodine, že to dopadlo tak, ako to dopadlo," skonštatoval po druhej jazde v horúcom počasí unavený Maťo Homola.

homola_panoniaring-5

Teraz bude mať tím Homola Motorsport viac než mesačnú pauzu. Ďalším podnikom MSR budú počas prvého augustového víkendu preteky v českom Moste.

Maťo Homola & BMW 320si WTCC - Panoniaring 2012

Foto: autosportfoto.sk

Bookmakers bonuses with gbetting.co.uk website.