Maťo Homola: po pretekoch na Sicílii som bližšie k titulu Majster Európy
Po predposlednom víkende sezóny pretekov Majstrovstiev Európy cestovných automobilov (FIA ETCC) je v boji o titul Majster Európy v najsilnejšej triede S2000 stále aj náš Maťo Homola. Talentovaný jazdec potvrdil svoju rýchlosť a prehľad aj v ostatných pretekoch na talianskom okruhu Enna Pergusa, kde vyhral druhú jazdu.
V prvej skončil na 3. mieste a v celkovom hodnotení stráca na lídra seriálu Petra Fulína 8 bodov. V posledných pretekoch ročníka, ktoré sa v októbri pôjdu ako súčasť Epilogu na Masarykovom okruhu v Brne, tak má stále šancu získať európsku korunu.
Náročný taliansky okruh Pergusa, ktorý obopína jediné sicílske prírodné jazero v kráteri vyhasnutej sopky neďaleko mestečka Enna, priniesol dramatické preteky. Maťovi vyšli štarty do oboch jázd, či už štýlom Indy (letmý) alebo Grand Prix (pevný). V oboch prípadoch si polepšil o niekoľko miest a pripravil si pozíciu na útok. Hoci na rýchlom okruhu predelenom šikanami mali mať výhodu najmä „predokolky", Maťo dravým štýlom jazdy a bravúrnymi prejazdmi cez obrubníky dokázal nechať za sebou aj papierovo rýchlejšie pohárové Seaty v triede SMT. V prvých pretekoch nestačil len na svojho najväčšieho tohtoročného súpera Čecha Petra Fulína, ktorý mal so zhodným vozidlom BMW hmotnostnú výhodu 35kg a Srba Borkoviča, ktorý je držiteľom tiulu Majster Európy v pretekoch automobilov do vrchu. Ten štartoval premiérovo na extovárenskom Chevrolete Cruze 2010, čo hovorí za všetko.
V druhých pretekoch Maťo prekonal všetky prekážky (napr. aj chýbajúci zub na jednom z planetových kolies diferenciálu), oboch súperov nechal za svojim chrbtom a preteky v priamom televíznom prenose TV EUROSPORT suverénne vyhral.
Maťo: „V Brne budem určite bojovať o najvyššiu priečku. Som hrdý, že práve ja mám to šťastie byť prvým okruhovým slovenským pretekárom, ktorý môže získať titul Majster Európy. Osembodová strata nie je nezmazateľná a stále je šanca byť prvý. S Peťom máme veľmi vyrovnanú tohtoročnú bilanciu: obaja sme vyhrali tri preteky a obaja sme v dvoch pretekoch nebodovali – ja pre technickú poruchu na Monze a Peťo pre haváriu na Salzburgringu. Peťo zatiaľ vyhral viac krát kvalifikáciu, ktorá je tiež bodovaná. V priebehu roka sa už ale niekoľkokrát ukázalo, aké nevyspytateľné môžu byť preteky FIA ETCC.
V ostatných štyroch pretekoch, sa mi aj napriek technickým komplikáciám, výrazne darilo a cítim vzostup mojej formy. Veľmi mi pomáha neustále sa zlepšujúci tím na čele s mojim inžinierom Jarom Krajčím. Dá sa povedať, že dnes už dobre chápeme naše pretekárske BMW a aj napriek najvyššej hmotnosti v celom štartovnom poli vieme s týmto vozidlom vyhrávať.
Víťazstvom v druhom preteku v Perguse som si definitívne poistil titul Vicemajster Európy v pretekoch cestovných automobilov FIA ETCC. Ale s týmto sa určite neuspokojujem, pretože ako hovoria pretekársky klasici: druhý je vlastne prvý porazený.
V Brne sa tak rozhodne v priamom súboji o víťazovi tohtoročného Európskeho pohára FIA ETCC."
Homola Motorsport