Flash správy - FIA ETCC - Paul Ricard (FR)
Flash správa č.4 - FIA ETCC - Paul Ricard (FR) - 21.04.2014
Maťo po preteku: "V nedeľu začalo pršať, prvý krát som si jazdu na „vode" vyskúšal vo warm-upe a bol som prekvapený ako dobre moje nové auto na šmykľavom asfalte funguje, za čo vďačím môjmu tímu, ktorý výborne pripravil auto na suché aj mokré podmienky – vždy som bol spokojný s autom.
V prvých pretekoch som štartoval z 3 pozície, keďže môj najväčší rival, Franz Engstler na BMW, odstúpil z pretekov ešte pred ich začatím. Po štarte som sa dostal na druhé miesto, neskôr na štvrté, jednoducho mlelo sa to a pozície sa menili skoro každú zákrutu (viď video nižšie). Bol som prekvapený, že som rýchlostne stačil na „predokolky", ktoré by v tomto počasí mali mať výhodu. Do môjho konca v pretekoch som bol ako prvý jazdec s BMW. Môj koniec v pretekoch prišiel v 5. kole, keď som mal dobrý výjazd zo zákruty č.3 a na rovinke sa mi naskytla možnosť predbehnúť dve autá naraz a dostať sa na druhé miesto. Bohužiaľ, jeden z nich - Norbert Kiss na Alfe Romeo, ma pomaly vytláčal až na modrý pás, ktorý je veľmi šmykľavý a na ňom som so zaradeným 5. rýchlostným stupňom dostal šmyk. Následne som 3-krát čelne narazil do betónového múru.
Priznám sa, bola to moja chyba, mohol som ubrať a zaradiť sa za Norbiho, ktorý mal právo výberu stopy. Ale riskol som to a chcel som sa dostať na druhé miesto, lebo som vedel, že som rýchlejší ako jazdci predo mnou. Nárazy boli silné, ale vyzerá to tak, že motor je nepoškodený. Musíme sa na auto pozrieť a zistiť škody. Do Slovakia Ringu (11.5) chceme byť fit a ready, lebo vieme, že rýchlosť máme. Pred domácim publikom sa mi vždy darilo, tak dúfam, že to potvrdím aj tento rok."
Flash správa č.3 - FIA ETCC - Paul Ricard (FR) - 19.04.2014
Maťo po kvalifikácií: "Po kvalifikácií som spokojný na dané okolnosti. Dnes som kvôli problémom s palivovým čerpadlom neodjazdil ranný tréning, čo si myslím, že mi chýba. Našťastie sa problémy vyriešili a v plnej zbroji som išiel do meraného tréningu. Mal som pár rezerv, o ktorých som vedel a tam som sa snažil zrýchľovať. Nakoniec som zajazdil o 1,5s rýchlejší čas ako vo včerajšom tréningu a skončil som na 4. mieste za dvoma Chevroletmy a za Franzom Engstlerom s BMW, na ktorého strácam 0,6s. Myslím si, že strácať na dlhoročného jazdca s BMW a taktiež jazdca jazdiaceho s turbom od 2010 okolo pol sekundy je super začiatok. Na moju prvú kvalifikáciu s turbovým BMW je to super výsledok. Chevrolety sú úplne iná liga, oni kraľovali WTCC posledné 4 roky a mali tam najvyššiu váhu, naopak BMW malo najnižšiu. V ETCC to je naopak, BMW je najťažšie v štartovom poli a kvôli tomu všetky BMW strácajú strašne veľa. Dúfame, že sa to vyrovná čím skôr. Ale dnes sa pozrieme na dáta a pokúsime sa nájsť ešte kde sa dá zrýchliť.
Zajtra by malo aj trocha spŕchnuť, ale ja by som radšej jazdil na suchu. Ráno o 9:10 máme ranný warm-up a hneď potom od 10 až do 12 máme oba preteky. Držte palce aby to vyšlo! :-)"
Livetiming: http://mstworld.com/timing/livetiming.htm?series=etcc
Flash správa č.2 - FIA ETCC - Paul Ricard (FR) - 19.04.2014
Maťopo sobotňajšom tréningu: "Dnešný sobotný tréning začínal skoro ráno - o 8:30. Po preštudovaní dát zo včerajších tréningov som vedel, kde by sa dalo zrýchliť. Bohužiaľ už na konci prvého kola mi auto prestalo ísť z dôvodu vadného palivového čerpadla. Najprv to vyzeralo tak, že nemám benzín, ale napokon na vine bol lacný diel, ktorý mi neumožnil pokračovať v tréningu.
Chceli by sme sa poďakovať Milovanovi Vesničovi, ktorý taktiež jazdí na BMW (ale s 320si), že nám požičal funkčné palivové čerpadlo. Teraz všetko funguje ako má a o 13:10 nás čaká kvalifikácia. Come on!"
Livetiming: http://mstworld.com/timing/livetiming.htm?series=etcc
Flash správa č.1 - FIA ETCC - Paul Ricard (FR) - 18.04.2014
Maťo po piatkových tréningoch: "V prvom rade, som rád, že sme tu a môžem jazdiť ďalšiu sezónu Majstrovstiev Európy cestovných vozidiel FIA ETCC práve vo Francúzsku na okruhu Paul Ricard. Ideme kratšiu verziu trate (3,8km), ale aj tak je tam veľa záludných miest a je náročná, či už kvôli obrubníkom alebo aj kvôli zákrutám s dvojitým apexom (vrcholom zákruty).
V prvom tréningu sme išli na starých pneumatikách a spoznával som trať a aj auto, pretože je to dosť odlišné od môjho minuloročného auta, kvôli prítomnosti turba, ktoré si vyžaduje iné a citlivejšie narábanie s plynom. Do druhého tréningu sme nasadili nové pneumatiky a hneď to bolo lepšie, bol problém len s premávkou, pretože nás tu je 31 a v každom kole som mal niekoho pred sebou. No ale zrýchlil som sa a aj pocit z auta som mal lepší. Skončil som na 4. mieste, čo je dobrý odrazový mostík do ďalšieho tréningu. Každý kilometer v mojom novom aute je pre mňa dobrý a stále sa zlepšujem. Mám ešte rezervy o ktorých viem, takže verím, že zajtra sa to opäť zlepší.
Už o 8:30 máme sobotňajší voľný tréning, držte palce!"
Livetiming: http://mstworld.com/timing/livetiming.htm?series=etcc