Maťo Homola ovládol Slovakia Ring!
Slovenský automobilový pretekár Maťo Homola bol na domácom Slovakia Ringu na neudržanie a totálne ovládol preteky Majstrovstiev Európy na domácej pôde. Už v sobotňajšej kvalifikácii bol najrýchlejší spomedzi 26 štartujúcich pretekárov z 10 štátov Európy. Maťove víťazné ťaženie pokračovalo aj ráno v nedeľu, keď mu iba jediné merané kolo stačilo na víťazstvo v rannom, mokrom, zohrievacom tréningu (warm up).
Maťo Homola je víťazom FIA ETCC na Slovakia Ringu! - Flash správy - FIA ETCC - Slovakia Ring
Flash správa č.4 - FIA ETCC - Slovakia Ring - 11.05.2014
Maťo Homola je víťazom FIA ETCC na Slovakia Ringu!
Maťo: „Som extrémne štastný obidvoch pretekov ktoré som vyhral. Po štarte z poleposiion v prvých pretekoch som bol optarný, pretožme sme išli na slickoch aj keď bola vlhká trať. Prepadol som sa na tretie miesto, ale jazdci predomnou spravili chybu, ktorú som využil a dostal som sa späť na prvú pozíciu. A to prvenstvo som si udržal až do konca prvých pretekov.
Do druhých pretekov sa otáčala TOP 8 z prvej jazdy a tak som odštartoval formou pevného štartu do ďalších pretekov. No už v prvom kole som sa prebojoval na tretie miesto a po ťažkom boji s Michaelom Grachevom a Petrom Fulinom som zaznamenal drúhé víťazstvo tento víkend!
Na stupni víťazov mne a fanúšikom zahrali slovenskú hymnu. Bol to výborný pocit a ďakujem vštekým za podporu počas domácich pretekov!"
Maťo Homola a Sébastien Loeb pozývajú na Slovakia Ring
Pred víkendovým podujatím Majstrovstiev sveta cestovných automobilov FIA WTCC 2014 na okruhu Slovakia Ring sa v bratislavskom hoteli Kempinski na nábreží Dunaja konala tlačová konferencia. Hlavným lákadlom víkendu z diváckeho hľadiska bude určite deväťnásobný svetový šampión v rely Sébastien Loeb, ktorý spolu s Maťom Homolom ako favoritom na víťazstvo v Majstrovstvách Európy v pretekoch cestovných automobilov FIA ETCC pozvali všetkých fanúšikov na okruh Slovakia Ring pri Orechovej Potôni.
Situačná správa tímu Homola Motorsport
Poviete si, že oprava auta je bežná vec. To áno, ale skúsme sa na to pozrieť z pohľadu pretekárskeho jazdca tímu Homola Motorsport.
Flash správy - FIA ETCC - Paul Ricard (FR)
Flash správa č.4 - FIA ETCC - Paul Ricard (FR) - 21.04.2014
Maťo po preteku: "V nedeľu začalo pršať, prvý krát som si jazdu na „vode" vyskúšal vo warm-upe a bol som prekvapený ako dobre moje nové auto na šmykľavom asfalte funguje, za čo vďačím môjmu tímu, ktorý výborne pripravil auto na suché aj mokré podmienky – vždy som bol spokojný s autom.
V prvých pretekoch som štartoval z 3 pozície, keďže môj najväčší rival, Franz Engstler na BMW, odstúpil z pretekov ešte pred ich začatím. Po štarte som sa dostal na druhé miesto, neskôr na štvrté, jednoducho mlelo sa to a pozície sa menili skoro každú zákrutu (viď video nižšie). Bol som prekvapený, že som rýchlostne stačil na „predokolky", ktoré by v tomto počasí mali mať výhodu. Do môjho konca v pretekoch som bol ako prvý jazdec s BMW. Môj koniec v pretekoch prišiel v 5. kole, keď som mal dobrý výjazd zo zákruty č.3 a na rovinke sa mi naskytla možnosť predbehnúť dve autá naraz a dostať sa na druhé miesto. Bohužiaľ, jeden z nich - Norbert Kiss na Alfe Romeo, ma pomaly vytláčal až na modrý pás, ktorý je veľmi šmykľavý a na ňom som so zaradeným 5. rýchlostným stupňom dostal šmyk. Následne som 3-krát čelne narazil do betónového múru.
Priznám sa, bola to moja chyba, mohol som ubrať a zaradiť sa za Norbiho, ktorý mal právo výberu stopy. Ale riskol som to a chcel som sa dostať na druhé miesto, lebo som vedel, že som rýchlejší ako jazdci predo mnou. Nárazy boli silné, ale vyzerá to tak, že motor je nepoškodený. Musíme sa na auto pozrieť a zistiť škody. Do Slovakia Ringu (11.5) chceme byť fit a ready, lebo vieme, že rýchlosť máme. Pred domácim publikom sa mi vždy darilo, tak dúfam, že to potvrdím aj tento rok."
Maťo Homolu štartuje novú sezónu vo Francúzsku
Team Homola Motorsport s Maťom Homolom začína tohtoročnú sezónu Majstrovstiev Európy v pretekoch cestovných vozidiel FIA ETCC už tento víkend na francúzskom okruhu Paul Ricard – Le Castellet.
Okruh Paul Ricard (v kratšej verzii) meria 3,8 km a je atraktívny farebnosťou výbehových zón, ktoré sú asfaltové a na rozdiel od iných okruhov, tolerujú drobné jazdecké chyby.